رواية سجينة الحازم الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ديدا الشهاوي

 

رواية سجينة الحازم الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ديدا الشهاوي


27

#سجينةالحازم

#ديدا_الشهاوي


في مكتب المحامي خرج حازم ليرد علي مكالمته مع طفاشه 

نهي.. ها ياشهاب ظبط الاوارق  

شهاب.. كلها ياقمر اوراق مفهاش ثغره بس شطرتك بقي تقنعيه  يستثمرها  

نهي.. دلوقتي الكلام كلامي والشوره شورتي انا 

شهاب.. تصدقي ياروحي نسيت 

نهي.. لا اوعي تنسي ازعل منك 

شهاب..  خلاص عندي لكي مستثمر لسه جاي  دبي طازه   مستثمر فلوسه كلها هناك وانتي عارفه بقي دبي واللي فيها  المستثمر دا مش هياخد في ايدك غلوه 

نهي..  انت واثق منه لحسن يضيع اللي عملناه 

شهاب..  عيب عليكي انا متاكد اول مايشوفك  هيترمي تحتك انتي اصلا تنطقي الحجر 

نهي..  بدلع وغرورخلاص حددلي معاد وعرفني 

شهاب..  طب ومعادي في شقتنا امتي عشان خلاص مش قادر عاوز ادوق الفرواله

نهي..  تستاهلها مدمت عملت اللي قولتلك عليه  علي بليل  هعرفك وقتها

شهاب..  اوكي يافرواله


فجاءه دخل حازم علي نهي وشهاب بعد ماانهي مكالمته مع طفاشه  والخبر اللي صدمه  

حازم... بهلع وصدمه  نهي يلا عشان نقوم خلاص كتبنا العقود

نهي.. قامت  مخضوضه من منظر حازم مالك كنت بتكلم مين وقالب وشك كده

حازم...  بعصبيه نهي يلا. ووجه كلامه للمحامي بعد اذنك استاذ شهاب وخرج حازم ونهي من المكتب


خرجت علا من اوضتها في المستشفى وهي بدور علي قلبها اللي سبته عند اكمل وبدات تتلفت يمين وشمال ولاقت ممرضه وقفه 

_من فضلك غرفه اكمل اللي كان معايا في الحادثه 

_اه حضرتك دا في العنايه المركزه 

_بصدمه عنايه ليه هو اصابته خطيره كده 

_الحادثه مأثره علي الكلي فعاوزين نطمن ومستنين الاشاعات

_طب ممكن ادخله  والله ماهعمل صوت ولا هضيقه هشوفه بس 

_ب... بس حضرتك

_بتعب وانفاس متهالكه  عشان خاطري 5دقايق بس اطمن

_ماشي حضرتك هتلبسي دا عشان التعقيم  

_هعمل وهلبس اللي تقوليه عليه ولو حاجه حصلت لكي انا المسؤله ادم المستشفى 

_ولايهمك ربنا يشفهولك  وتطمني عليه


نزل حازم ونهي  من مكتب المحامي  بسرعه وركبواالعربيه ومشي حازم بسرعه  وهو شارد الذهن وخوف متملكه  مش عارف يعمل اي ولا يتصرف اذي وبيحاول يداري لخبطته  عن نهي عشان متلاحظش عليه توتره وقلقه  وتعمل مشكله 

نهي..  مالك كأنك قرصتك عقربه  وانت بتكلم في موبيلك عند المحامي 

حازم..  مافيش  بس سمعت اخبار ضيقتني 

نهي..  اي هي الاخبار وبعدين بوصلي وانا بكلمك انت بتتهرب مني ليه كده

حازم.. بغضب وعصبيه  هتهرب ليه مانا عملت اللي عوزتيه  في اي تاني من حقي اضايق لخبر عن صحبي ولا دا ممنوع 

نهي..  اتعدلت  وبصت ادامها انت حر ياحازم بس بقيت تبعد عني وبقيت احس انك بتتعمد تبقي غريب عني وتخبي عني حاجات اغرب 

حازم..  حط ايده  علي رجل نهي وطبطب عليها ورفع ايده يحسس علي شعرها الذهبي  متزعليش مني حببتي بس سمعت خبر زعلني وخلاص 

نهي..  بدلع وحطت ايدهاعلي ايده ماشي حبيبي المهم انك تكون كويس 

حازم..  ضمها لحضنه وهو سايق وباسها من شفا*يفها  بحبك

نهي..  خلي بالك من الطريق وردتله البوسه  بعشقك 


الممرضه  جهزت علا ولبستها لبس تعيقم العنايه  عشان تقدر تدخل   عند اكمل 

علا فتحت باب العنايه  واقفلت وراها وهي لابسه كمامه  علي وشها وبدات تقرب من سرير اكمل وكل خطوه كانت متلهفه لاكمل 

كان اكمل غايب عن الوعي مش حاسس بحاجه علا بقت قريبه منه نزلت علي ركبها جنب سريره  وبايدها السليمه مسكت ايده 

علا...  اكمل انا بحبك  والله بحبك فوق ماتتخيل  انا عارفه انك خساره فيا انت تستحق واحده ملهاش تجربه زيي  انت تستحق اميره  تحبك وترفعك  تضحي عشانك مش تضحي انت عشانها   

علا..  انا عارفه انك ضحيت عشاني كتير واخرها صحتك انا دمرتك بماضيا بس والله غصب عني انا معرفش ازي اتعلقت بيك كنت مفكره   اني مش هحب حد تاني مفكره الحب الاول وبس مافيش غيره بس اكتشفت ان الحب الاول هو الحب اللي تحس بيه بالامان حتي ولو جه بعد حب كتير غلط 




اكمل انت حبي الاول والاخير انت سندي وعوضي انت حياتي الجايه انت بيقيت كل حاجه في حياتي   انا متاكده انك قوي وهتقوملي بالسلامه  عشان انت عوض ربنا ليا 

وهي بتطبطب علي ايد اكمل واللي غايب عن وعيه

اكمل اقوم بقي مش متعوده منك انك اللي تنام في سريرالمستشفى  ان شاءلله هتعدي منها وهتبقي بخير انا مؤمنه بربنا وعارفه انك هتقوملي بالسلامه 


علاولسه ماسكه ايد اكمل  

اكمل حبيبي زي مادخلنا المستشفى  سوا هنطلع سوا وعد حبيبي 

وهوعدك كمان هتغير معنتش علا السلبيه  المغلوب علي امرها عشان عارفه اني تعبتك معايا  اوعدك يا قلبي  اني هبقي قويه  وهخليك تفتخر بيا انك حبتني 


علاوطت علي ايده باستها ودموعها من كترها نزلت علي ايده وقامت وعدلت نفسها وبدات تمسح وشه  اللي مش باين منه غير عيونه  وخرطوم الاكسجين مغطي وشه لاحظت دموع نزلت من عيونه وهو مغمض  علا بمشاعر متخالطه  فرح وخوف  رجعت مسكت ايده  تاني 

علا.. اكمل حبيبي انت سمعني  اقوم بقي عشان خاطري  خليك قوي انا جنبك  وهنا بدات علا تحس باستجابه اكمل ليها  وبدا يضغط علي ايدها بس ضغات بسيطه  وكانه بيعلن انه حتي وفي حالته دي  جنبها  وهيفضل معاها  طول مافيه نفس


فجاءه الممرضه دخلت 

_مدام علا بعد اذنك عشان ممكن حد يمر 

_حاضر وسابت ايد اكمل بعد ماباست جبينه وخده  وايده  وخرجت من غرفه العنايه


علا طلعت مع الممرضه  

_اكمل مسك ايدي انا حسيت انه بيمسكها  وبيضغط قوي

_طبعا هو حاسس بكل حاجه  متقلقيش هيبقي بخير اتفضلي بقي غرفتك لحسن فيها مجازتي 

_علا بفرحه حاضر وشكرا لكي بجد

_تحت امرك


في العربيه حازم وصل نهي البيت 

نهي..  يلا مش هتطلع معايا 

حازم..  لا عندي مشوار كده هروحه واشوف صاحبي 

نهي..  صحابك برضو  ماشي ياحازم بقولك عندي مشوار بليل 

حازم..  مشوار اي في يانهي مشواريك كترت

نهي..  وبعدين ياحازم اصحابي ولا كمان عاوز تحرمني منهم هخرج علي بليل عشان لو رجعت وملقتنيش

حازم...  اك متتاخريش

نهي... وانت خلص اللي وراك وتروح بسرعه عشان نحتفل في سريرنا  وطبعت قبله لحازم في الهوا


وهنا خد حازم عربيته وفضل يلف حولين بيت علا  خايف يقرب ليتصدم بخبر وفاتها كان عنده امل متكنش هي اللي مع اكمل 

حازم فضل يلف في الشوارع عاوز يطمن علي علا خايف يكلم عمه ويكشف نفسه انه ليه يد في الحادثه  حازم بقي بيلف في الشوارع زي المجنون وبعصبيه بقي يخبط علي دريسكيون العربيه  كل مايفتكر انه ممكن يكون السبب في موتها

حازم...  علا لو حصلها مش هسامح نفسي طول حياتي 


في مكتب المحامي شهاب  الباب خبط

السكرتيره...  استاذ سامر وشادي عاوزين يقبلوا حضرتك وجم في المعاد

شهاب...  كويس طب دخليهم فورا بس في المكتب التاني ومتخليش حد يدخل علينا 

السكرتيره...  امرك يافندم 


استقبل شهاب في مكتبه الاخر سامر وشادي 

شهاب...  اهلا يااابشوات اخبركم اي 

سامر...  اهلا ياامترنا العظيم ايه الاخبار عاوزين نعرف الجديد 

شادي..  بجد ياشهاب  احلي خبر سمعته بعد يوم طويل وحافل واتختم بحادثه اكمل

شهاب..  اه صح اخباره اي ان شاءلله يطلع بسلامه، 

شادي.. يارب مستنين نتيجه الاشاعات  ان شاءلله  ها اقول الجديد




شهاب...   كل حاجه زي مخططنلها  حصلت وبقي كل حاجه  بالاوراق الرسميه  باسم نهي  واللي متقدرش تتصرف بيها الا باذني وكمان عشان التوكيل اللي هي عملتهولي 

سامر...  مدام عملتلك توكيل يبقي ظبطها جامد ياامتر 

شهاب.... اوف اخر تظبيط  وحياتك ههههه


فلاش بااااك

في شقه  فاخمه وفي غرفه نوم  كان شهاب ونهي عا*ريا ونهي في حضن شهاب

نهي.. تعرف ياشوشو انت ليك طعم مختلف تحسك حلو وحادق  

شهاب... وهو بيدخن سيجاره باستغراب حلو وحادق  جديده يا نهي ابقي حلو وحادق في نفس الوقت 

نهي...  ياعني مقدرش استغني عنك خالص 

شهاب.. وهو بينفخ في وشها دخان السيجار.  طب خلينا في الجد

نهي... وهي بتولع  سيجاره  ها اقول الجد ياروحي 

شهاب... لازم الممتلكات اللي هتكتب باسمك بتاعه حازم لازم تدخليها في مشروع استثماري كبير  ماينفعش تسيبها كده

نهي... لا انا عاوزه فلوس تكون تحت ايدي ماليش انا في وجع الدماغ

شهاب.. لا لازم لان ممكن حازم يعمل اي حركه ويطلب انك ترجعي ممتلكاته زي ماوعدتيه انما لو لو دخلتيه في مشاريع تبقي حجه  ان الفلوس في السوق ومتقدريش تتعاملي فيها وكمان عشان نكسب وقت، لغايه ماتخلصي منه والاهم بقي المكسب اللي هتتحط علي الممتلكات دي 

نهي...  وهي بتفكر في كلام شهاب  فكره حلوه بس انا معرفش حد

شهاب... سيبها عليا انا عندي ليكي مستثمر سقع جاي من دبي طازه  مش هياخد في ايدك غلوه  وممكن كمان تسيطري عليه 

نهي... اتعدلت بجد شكله اي تلاقيه رجل كبير وانا الصراحه ماليش في كبار السن انا بحب اعيش شبابي مع الشباب 

شهاب...  عيب عليكي ياروحي انا شهاب اللي فهمتك من ساعه ماقبلتك  وعرفت دماغك  السم 

نهي... بدلع اخص عليك ياشوشو المهم سنه كام

شهاب... ياعني حوالي 38-40 مش فاكر اوي 

نهي... حلو اوي دا عز الشباب ياروحي  خلاص اتفق معاه بس اهم حاجه تكون ضمنه 

شهاب...  وهو بيطفي سيجاره  وبيحضن نهي ويعتليها  من عنيا ياروحي..... وانغمسوا في الرذ*يله

باااك

شادي...  خلاص تمام وانا هظبط  الدنيا وهبلغك  يلا هقوم انا 

شهاب...  لسه بدري 

شادي...  لازم ارجع المستشفى  عشان معاد الدكتور وهيعرفنا نتيجه التحاليل  بتاع اكمل

شهاب..  ان شاءلله خير 

سامر...  وانا كمان هقوم يلا خدني معاك ياشادي 

شهاب... لسامر   اوعي تنسي رسالتين كده يعكننوا علي حزومه شوي

سامر... عينيا ياشوشو ههههه




في المستشفى  كان الحج احمد وشادي وجاكي منتظرين الدكتور ونتيجه التحاليل في اوضه علا  وفجاءه باب خبط

الممرضه..  الدكتور منتظركم في مكتبه

الحج احمد...  حاضر حالا  هنكون عنده

علا...  بابا انا جايه معاكوا 

جاكي...  ارتاحي ياعلا  انتي مش حمل حركه كل شوي

علا... بنظره ترجي لوالدها عشان خاطري يابابا 

الحج احمد...  ماشي تعالي 


حازم في عربيته مش عاوز يروح وجاتله فكره  يتصل بالشركه  بتاعه عمه وصديق كان ليه هناك

حازم..  علي اخبار الدنيا عندكم اي عمي وطليقتي اخبرهم اي

علي..   ازي معرفتش دي الاخبار ماليه الدنيا  

حازم...بقلق وخوف اخبار اي

علي..  طليقتك عاملت حادثه بالعربيه  بس  اللي سايق حد تاني وحالته صعبه منعرفش دا سواق جديد ولا مين محدش عارف وطليقتك سمعت انها كويسه 

حازم...  شكرا ياعلي لازم اطمن عليهم انت عارف   اهلي برضو سلام


في مكتب الدكتور  بالمستشفى الكل كان مجتمع في حاله قلق وترقب وخصوصا علا كانت بين الحيا والموت ومنتظر مسير قلبها 

الدكتوربعد مااطلع  علي الاشاعات ادمهم 

دكتور...  الحمد الله الاشاعات بينت حاجات احسن ماكنت متوقع 

علا...  بلهفه ياعني هيكون بخير وهيروح معايا 

الحج احمد...  علا اهدي يابنتي خلي الدكتور يكمل خلينا نفهم ونطمن اكتر 

الدكتور...  والله ياحج احمد انا كنت قلقان يكون الكلي اتآثرت   بالشي الحاد اللي دخلت في جنبه وادمرت ويحتاج لنقل كلي لان الكلي التانيه معدلها بطيء مش زي كفاءه دي 

والاشاعات والتحاليل اظهرت ان حصلها  بعض الخدوش البسيطه  واللي نقدر نعالجها بعمليه بسيطه 

علا...  بصدمه عمليه  

الدكتور...  بص لعلا دي عمليه بسيطه نعالج الخدوش  ونعملها حركه انتعاشه  عشان تقدر ترجع لوظايفها 

الحج احمد..  معلش يادكتور بنتي قلقانه عليه بس 

الدكتور...  انا متفهم الوضع 

الحج احمد..  طب هيقدر يعملها امتي 

الدكتور...  من بكره  لو حبيتم 

علا...  من بكره يادكتور اعمل اللازم ولو احتاج سفر بابا هيسفره وهنا بصت علا لوالدها صح يابابا

الحج احمد...  صح حببتي اكمل دا ابني 

الدكتور...  علي خيره الله هبلغ الطقم الطبي يجهزواالمريض للعلميه بكره بإذن الله




حازم روح  البيت وهو مش عارف الدنيا معانده ليه معاه  وهوبيكلم  نفسه

حازم.. فيها اي اكون جوز الاتنين نهي عشان شه*وتي وعلا عشان قلبي انا مش  قادر استغني عنهم  وهو بيفكر مع نفسه وحس ان نهي اتاخرت في مشوارها  بدا يرن عليها ولكن مش بترد


في شقه شهاب الخاصه نهي كانت بتلبس بعد ماخلصت مع شهاب معادها 

شهاب...  الوقت دا ميتحسبش ملحقتش اشبع منك

نهي..  معلش ياروحي انت عارف بقي حازم بسايسه  عشان ميطلعش بجنونته  المهم عملت اي في المستثمر  اللي قولتي عليه من يومن 

شهاب...  خدت معاه معاد بكره بليل في مكتبي 

نهي..  اوكي هكون عندك بكره  يلا همشي ومسكت موبيلها  شوفت حازم بيرن اهو 

شهاب..  اوكي حبيبي  خلي بالك من نفسك  نهي 

وهنا جرت نهي علي شهاب العار*ي ووطت عليه باسته علي شفا*يفه 

نهي... مش بقولك الحلو والحادق بتاعي يلا باي


رجعت نهي البيت واللي كان حازم منتظرها 

حازم...  كل دا يانهي 

نهي.. معلش الوقت سرقنا المهم  انت احوالك ايه لسه متعصب 

حازم... شوي وفجاءه جاتله رساله كالعاده  فتحها

« بصراحه مراتك صاروخ» قفل حازم بعصبيه  موبيله 

ودخلت نهي اوضتها  تغير هدومها وطلعت عشان تقعد مع حازم

حازم كان مشغل TV وهو سرحان وفجاءه  ونهي بتابع TV لاقت شريط الاخبار

نهي... حازم بص شوف 

حازم... انتبه لشريط الاخبار 

وقوع حادثه لابنه المستثمر السياحي رجل الاعمال احمد فتحي  وخطيبها وتعرضت الابنه لاصابات طفيفه ولكن خطيبها في ظروف حرجه




حازم...  خطيبها ازي  اكمل خطيبها

نهي...  وانت اش عرفك انهم يقصدوا اكمل 

حازم...  بتوتر هااا معرفش بس بخمن 

نهي...  حازم بوصلي انت ليك يد في الحادثه دي 

حازم...  انت اتجننتي هموت بنت عمي وقام سبها ودخل اوضته وهو فرحان ان علا بخير بس افتكر موضوع خطبها 

حازم....  ههه حرام يااكمل ملحقتش تتهنا ياشيخ كنت موت وريحنا خالص 

وحازم نام بعد قلق طول اليوم  عشان يعرف اخبار علا

نهي قلقت علي اكمل حاولت ترن عليه بس موبيله راح في العربيه وكانت هتتجن تطمن عليه


نهار جديد والكل مترقب العمليه  بتاعه اكمل   وجه وقت التجهيز  للعمليه  دخلت علا للممرضه المسؤله عن العنايه اللي فيها اكمل 

علا...  ممكن خمس دقايق بس قبل مايدخل العمليه 

الممرضه... اتفضلي 

دخلت علا علي اكمل وقربت منه ومسكت ايده وباسته وباست جبينه 

علا....  اكمل عارفه انك قوي وعارفه ان ربنا كبير وعمره مابيتخلي عن الطيبين وانت طيب  وحنون  انا هستناك  تطلعلي بالسلامه وسابته ولسه هتمشي التفت ليه تاني وهو نايم في عالم تاني

علا....  اكمل هستناك  اوعي تتاخر عليا بحبك  

وطلعت علا من العنايه  وهي بتدعي ربنا انه يكون بخير 


دخل اكمل العمليات  والكل منتظر خروجه بالسلامه

الحج احمد لمحاميه...  امنع اي اخبار صحفيه تنشر عن حاله اكمل وبلغ اداره المستشفى بدا 

المحامي...  تمام بس اكيد الاخبار اتسربت من امبارح 

الحج احمد..  امنع من انهارده  اي اخبار 


وهنا وجه الحج احمد كلامه لشادي

الحج احمد..شادي اخبار الكاميرات بتاع اكمل 

شادي... والله ياحج فروغها لاقوا شخص ملثم مش واضح ملامحه  والدنيا كانت ضلمه  فلسه بيبحثوا 

الحج احمد... لازم اعرف مين اللي عمل كده والدليل يكون في ايدي

شادي...  حاضر ياحج هتابع مع الضابط صحبي اللي بيحصل


حازم فاق  علي صوت رساله واتس من صاحبه علي اللي وصاه يجبله عنوان المستشفى حازم فتحها لاقي عنوان المستشفى ورقم الغرفه بسرعه قام حازم لبس ونزل بسرعه  عشان يروح المستشفى  يفرح في اكمل  لانه عارف انه حالته حرجه

 نهي كانت نايمه  ودا كان مفرح حازم

حازم... وهو باصص لنهي  احسن انك نايمه مش ناقص سين وجيم


عدي ساعه من العمليه   والكل بدا يقلق 

علا... هو اتاخر ليه الدكتور كده

جاكي...  ان شاءلله هيطلع ويطمنا كلنا 

علا... يارب ياجاكي

وفجاءه وهم منتظرين  خروج الدكتور واكمل ظهر ليهم حازم والكل كان باصص ليه بصدمه 

حازم... بضحكه سخريه  مالكم  مخضوضين  كده  اقولت اجي اطمن  علي بنت عمي ووجه كلامه  ناحيه علا ولا اقول طليقتي 

الحج احمد... وبعدين ياحازم احنا هنا في المستشفى  مش وقت لعب العيال بتاعك دا في واحد جوه بيموت 

حازم...  بضحكه سخريه انا همشي انا جيت اعمل بأصلي واللي جوا دا ربنا يتولاه  بقي





وقرب حازم من علا  وبشماته 

حازم...  اللي يقرب من حاجه بتاعتي مصيره كده  الموت

علا... بصدمه.اخرص وبصت لحازم ياعني اي  انت اللي.... 

حازم... وانا مالي انا بقولك شوفتي ربنا بيعمل اي في اللي بياخد حاجه مش بتاعته 

علا...  بنظره استحقار واصرار  من فضلك امشي من هنا .. بزعيق امشي 

الحج احمد...  حازم يلا امشي بدل ماجبلك الامن  يطلعوك

حازم... هي حصلت  ياعمي  ماشي  انا همشي ولسه هتشوفني كتير  وكمان لما احضر عزا الاستاذ اكمل 


وهنا حازم مشي والكل في خوف  وصدمه  من جبروت حازم واللي فوئهم   خروج الدكتور  والطقم الطبي  من غرفه العمليات 

والكل جري عليه. 

الدكتور.....  مبروك ياجماعه  العمليه  كانت ناجحه والكلي اتنشطت بسرعه  ساعه ويدخل اوضه عاديه واسبوع ويروح معاكوا  حمد لله على سلامته

الحج احمد... الف شكر ياادكتور

هنا شادي حضن الحج احمد  وعلا وجاكي حضنوا بعضيهم  ووالده علا شكرت ربنا  بصلاه ركعتين  لاستجابه ربنا لدعاها 

الحج احمد.. لكل اللي معاه مبروك يااولاد وبص لعلا وحضنها حمد لله على سلامته ياحببتي  وعلا كانت فرحانه وطايره من الفرح 


عدي من الوقت ساعه واكمل دخل اوضه عاديه  وبدا  يرجع بوعيه  لعالمنا  وبدا  يفتح عيونه وبدا يتكلم  بصوت متقطع ضعيف.  علا علا عاوز علا 

هنا الكل بص لعلا واللي كانت متلهفه وهتجنن عليه  وهنا قربت علا من سرير اكمل 

علا...  اكمل حمد لله على سلامتك  وبصت ليهم بخجل  واللي فهموا 

الحج احمد..  طب احنا هنستني بره  مطوليش عليه عشان لسه فايق من البنج

علا...  بفرحه  حاضر يابابا  وهنا الكل خرج وباب الغرفه اتقفل عليهم 

فجاءه  علا نزلت علي ركبتها  جنب سرير اكمل ومسكت ايده  بايدها السليمه 

وهو بيحاول يبص ليها ويملي عينه منها 

علا....  حمد لله على سلامتك حبيبي  انهارده  روحي ردت ليا 

اكمل...  بصوت متعب وعدتك مش هسيبك  وانا قد وعدي 

علا...  بكاء  ودموع علي خدها انا معرفش اعيش من غيرك  انا اموت لو ضعت مني 

اكمل...  ساب ايدها ورفعها لخدها  بيحاول يمسح  دموعها  مش عاوز طول ما انا عايش اشوف دموعك  اوعديني ياعلا 

علا...  بمشاعر متخالطه  دموع وضحكه وهزت وشها. حاضر 

اكمل..  معلش خوفي عليكي نسيت اقولك  حمد لله على سلامتك  وبدا  يكح  اكمل وهنا اتخضت  علا ولسه هتقوم  تندهه الممرضه  

مسك اكمل ايد علا... خليكي جنبي متسبنيش خليكي معايا  انتي دوايا 





علا... بضحكه نزلت ووطت استحاله  اسيبك  خلاص  بقيت هم علي قلبك 

اكمل..  اوعي تقولي كده  انتي حياتي _ علا.. عاوزك تسالي علي امي واختي بالموبيل  طمنيهم عليا اني مسافر بقالي كتير مكلمتهمش

علا...  وطت علي ايده  وباستها  عيوني 

وفجاءه الباب خبط  ودخلت الممرضه  ممكن نسيبه يرتاح شوي عشان هياخد منوم


الكل كان سعيد وفرحان بنجاح عمليه اكمل وفجاءه ظهر مفتش المباحث  في المستشفى  لاخد اقوال  المجني عليه  في الحادثه

الضابط...  المستشفى بلغتنا  ان استاذ اكمل نقدر نستوجبه 

الحج احمد..  اه اتفضل 


حازم خرج من المستشفى  وهو في قمه غضبه  وحس ان علا اتغيرت بقت اقوي وحس السبب  اكمل  ورن علي طفاشه 

حازم..  ايوه يا زفت  مممتش في العمليات

طفاشه...  خلاص  بعون الله  هيودع في العمليات 

حازم...  لو ممتش تشوفلي صرفه وتموته عشان تاخد حقك

طفاشه...  طب وانا مالي هو اللي متبت  في الدنيا  عشان يقرفك

حازم...  شوفلي صرفه بقولك يازفت 

طفاشه..  حاضر


في غرفه اكمل كانت علا والحج احمد وشادي والضابط عشان ياخد اقواله

الضابط... حمد لله على سلامتك  استاذ اكمل 

اكمل.. بصوت متعب الله يسلمك 

الضابط...  مش هنتعبك  هناخد اقوالك في الحادثه  

اكمل... اتفضل

الضابط..  عربيتك  حد قطع الفرامل بتاعتها لو حابب تتهم حد

اكمل...  انا معرفش حد ومعنديش عداوه مع حد 

وهناعلا بصت لشادي ولباباها وكنت هتكلم  بس شادي بص ليها  انها تسكت 

الضابط..  طب حضرتك  ملحظتش حاجه في عربيتك  او اي حاجه حصلت غريبه قبل الحادثه 

اكمل...  لا اول ماصحيت كنت بجهز بسرعه عشان الحق اوصل علا المطار معايا عشان كنا مسافرين 

الضابط..  طب حسيت بحاجه  وانت ركبها 

اكمل...  لا ابدا كانت طبيعيه.... ااه افتكرت في حاجه  بس مش متاكد هتنفعكم  في التحقيقات 

الضابط...  اتفضل اقول واحنا نحدد





اكمل...  كان في تابلوه العربيه  فلوس 4الف جنيه حططهم من بليل والصبح قبل ماتحرك ملقتهمش اقولت ممكن اكون سبتهم  في البيت عندي اقولت بعدين هدور علبهم

الضابط... طب المبلغ دا في اي ميزه  في ظرف مواصفات عنه 

اكمل...  الفلوس دي عليها  ختم الشركه بتاعي بشرم الشيخ  نوع من الدعايه  بحب اعمله ختم اكمل السيوفي

الضابط... حلو اوي كده  هيفيدنا الموضوع دا جدا يلا استاذنكم واسفين  تعبناك معانا

..اكمل هز راسه باستسلام وهنا الممرضه  دخلت من فضلكم نسيب المريض يرتاح

الكل خرج  وعلا كانت هتخرج  معاهم  

اكمل...  خليكي جنبي عاوز انام وانا مطمن عليكي 

علا...  خلاص نام انا جنبك  اهو علي الكرسي وبصت للممرضه  هفضل بس من غير صوت

الممرضه...  تمام


نهي كانت هتموت علي اكمل وكانت متغاظه ان علا مسيطره علي كل حاجه  بتعوزها  وخصوصا اكمل اللي رفض نهي  غير بقيه الرجاله  نهي بتفكر ازي توصل  لاكمل  وفجاءه رنت علي سامر 

نهي...  وحشتيني اوي يااا سومه

سامر.. وانتي كمان وحشتني  بس مادمتي بدلعيني  تبقي عاوزه حاجه 

نهي... عوزاك  اوي وحشني نفسك ولمستك  ليا 

سامر...  عوزه اي يانهي 

نهي.. عوزه اديك فلوس كتير 

سامر... مقابل اي ياروحي 

نهي... تخلصني من علا مرات حازم

سامر... مين

يتبع..... 


       الفصل الثامن والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا علي التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×